El alumnado de 3ºESO, y como actividad perteneciente al proyecto bilingüe, ha creado un blog durante el tercer trimestre sobre gastronomía, donde están publicando los trabajos que realizan en las diferentes asignaturas. Desde nuestra web www.iesantoniogala.es ya se puede acceder a este Gastroblog, dentro de la sección “Webs del Centro”, pero también podéis acceder al blog PULSANDO AQUÍ.

Les deseamos un buen futuro a este blog, ya que nos consta que el alumnado del proyecto bilingüe de nuestro Centro seguirá usándolo en los próximos años.

En dicho blog, los autores explican claramente que pretenden conseguir con esta actividad:

“This blog is about gastronomy. But it is not written by professionals. What you will find here is a number of works done by 3º E.S.O. (14 – 15 years old) students from the bilingual program at I.E.S. Antonio Gala, in Palma del Río, Spain. The works will be written in English, French or Spanish, and they will deal with topics they’ll be learning about in different subjects, including Biology, Technologies, Physics and Chemistry, together with works they’ll do for the linguistic subjects. So expect works dealing with chemical processes, use of energy, carbon footprint, cultural issues, etc.

That is all. We hope you like the blog. In case you want to know more about it, you can contact our school (www.iesantoniogala.es).”